21.4.24

Tervetuloa Makasiinirannan naapurikahveille 23.4.2024

Kuva: Sami Saastamoinen

Uusi arkkitehtuuri- ja designmuseo, Makasiinirannan Saaret-hanke ja Helsingin kaupunki järjestävät Eteläsataman alueen tuleville naapureille infotilaisuuden Helsingin Kaupungintalon tapahtumatorilla 23.4.2024.

Eteläsataman Makasiinirantaan sijoittuvan uuden arkkitehtuuri- ja designmuseon suunnittelukilpailu käynnistyi 15.4.2024. Samana päivänä Helsingin kaupunki julkaisi Makasiinirannan uuden kaavaluonnoksen. Luonnos on esillä 6.5.2024 saakka ja siihen voi tutustua Helsingin kaupungin sivuilla.

Käynnissä olevista suunnitelmista järjestetään avoin infotilaisuus tiistaina 23.4.2024 kl 16.30–18 Helsingin Kaupungintalon tapahtumatorilla.

Tilaisuudessa Makasiinirannan kehitystä ja uuden arkkitehtuuri- ja designmuseon suunnitelmia esittelevät Helsingin kaupungin johtava arkkitehti Salla Hoppu, Suomen arkkitehtuuri- ja designmuseosäätiön hallituksen puheenjohtaja Timo Laitinen, museorakennuksen suunnittelukilpailun tuomariston puheenjohtaja Mikko Aho, AD-museo Oy:n projektipäällikkö Reetta Turtiainen ja K2S-arkkitehtien arkkitehti Mikko Summanen.

Tilaisuutta voi seurata suorana myös Helsinki-kanavalta.

Makasiinirannan naapurikahvit

Aika: tiistai 23.4.2024 kl 16.30–18