9.11.23

Keskustelutilaisuus: Miten uusi museo voi edistää suomalaista arkkitehtuuria?

Arkkitehtuurin tiedotuskeskus Archinfo, Suomen Arkkitehtiliitto SAFA ja Arkkitehtitoimistojen liitto ATL järjestävät keskustelun uuden arkkitehtuuri- ja designmuseon mahdollisuuksista suomalaisen arkkitehtuurin edistäjänä. Tilaisuus järjestetään yhdessä Arkkitehtuurimuseon kanssa.

Tieteen ja toivon talo (Puistokatu 4) on paikka ekologisesti kestävän tulevaisuuden rakentajille. Myös uusi arkkitehtuuri- ja designmuseo pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta.

Miten museosta tulee yhteiskuntavastuun edelläkävijä? Mitä mahdollisuuksia liittyy siihen, että arkkitehtuuri ja muotoilu yhdistyvät uudessa museossa? Miten erilaisten yleisöjen ja toimijoiden odotukset sovitetaan yhteen?

Keskustelemassa ovat Suomen arkkitehtuuri- ja designmuseosäätiön toimitusjohtaja, hankejohtaja Kaarina Gould, rakennussuunnittelun professori, arkkitehti ja tekniikan tohtori Pirjo Sanaksenaho, Tiina ja Antti Herlinin säätiön kehitysjohtaja, Puistokatu 4:n toiminnanjohtaja Anna Herlin ja Helsingin kaupungin varavaltuutettu, arkkitehti Noora Laak.

Kommenttipuheenvuoron esittää Aalto-yliopiston humanitäärisen arkkitehtuurin työelämäprofessori, arkkitehti ja tekniikan tohtori Saija Hollmén. Keskustelun moderoi Uula Neitola.

Milloin?

Tiistai 14.11.2023
klo 18.00–19.30

Missä?

Keskustelu käydään Tieteen ja toivon talossa (Puistokatu 4). Tapahtuma on täynnä, mutta tilaisuudesta järjestetään kaikille avoin verkkolähetys Archinfon YouTube-kanavalla.