Kaikki artikkelit
Kaikki Artikkelit -kuvakeSulje Kaikki Artikkelit -kuvake
23.8.24

Erkki Izarra johtamaan Arkkitehtuurimuseon ja Designmuseon viestintää ja markkinointia

Strategisen viestinnän, markkinoinnin ja brändikehityksen asiantuntija Erkki Izarra on valittu Arkkitehtuurimuseon ja Designmuseon viestintä- ja markkinointijohtajaksi.

”Olemme iloisia saadessamme Erkki Izarran kaltaisen osaajan luotsaamaan Arkkitehtuurimuseon ja Designmuseon viestintää ja markkinointia käsillä olevassa nopeassa kehitysvaiheessa kohti uutta arkkitehtuuri- ja designmuseota. Izarra vakuutti monipuolisella kokemuksellaan strategisen viestinnän, markkinoinnin ja brändikehityksen johtamisesta kansainvälisessä ympäristössä”, kertoo museonjohtaja Jukka Savolainen.

Erkki Izarra on työskennellyt monissa rooleissa markkinoinnin ja brändikehityksen johtotehtävissä, viime vuosina itsenäisenä konsulttina ja asiantuntijana hallituksissa. Izarra on yksi vuonna 2008 perustetun muotoilu- ja mainostoimisto 358:n perustajajäsenistä, ja hän on toiminut esimerkiksi Nokian arvolupauksista vastaavana johtajana.

”Uuden arkkitehtuuri- ja designmuseon tehtävässä yhdistyy kaikki, mistä haaveilen. Siinä vedetään pitkälle tulevaisuuteen tähtäävä strateginen prosessi, jossa syntyy paljon konkreettisia lopputuloksia. Edes museon nimeä ei ole vielä päätetty”, Izarra kuvailee.

Arkkitehtuurimuseo ja Designmuseo kansainvälisesti merkittävine kokoelmineen yhdistyivät vuoden 2024 alussa ja ovat matkalla kohti Helsingin Etelärantaan rakennettavaa uutta arkkitehtuuri- ja designmuseota.

”Uuden museon visio on olla maailman paras museo. Ajatus herätti minussa sekä ideakateuden että halun päästä mukaan. Kun tähtäämme kaikilla osa-alueilla parhaaseen, kokonaisuudesta voi hyvinkin tulla maailman paras. Loistavan pohjan tulevalle työlle antaa suomalaisen arkkitehtuurin ja muotoilun kunniakas historia. Tavoitteenamme on tukea kaikin voimin ’Finnish Designin’ uutta tulemista”, Izarra jatkaa.

Uuden museorakennuksen kansainvälinen suunnittelukilpailu on käynnissä. Kilpailun ensimmäinen vaihe päättyy 29. elokuuta, ja kilpailun tulokset julkaistaan syyskuussa 2025. Uuden arkkitehtuuri- ja designmuseon on tarkoitus avautua uudessa museorakennuksessa vuonna 2030. Uuden museon tavoitteena on vahvistaa luovien alojen merkitystä ja mahdollisuuksia myös kansainvälisesti.

Izarra on aloittanut AD-museo Oy:n viestintä- ja markkinointijohtajana 5.8.2024. Tehtävänsä ohella hän toimii perustamansa Second Theatre -kulttuuristartupin hallituksessa.

No items found.
Pysy ajantasalla uuden museon suunnittelusta ja tilaa
uutiskirje
Perustajat
Perustajakumppanit

For more information visit here.